DESER CHIA Z PORZECZKAMI



Deser chia z porzeczkami.
Dzisiaj przygotowałam dla Was orzeźwiający kokosowy deser z porzeczkami i nasionkami chia, idealny na gorące dni.

Moim gwoździem programu są czerwone porzeczki słodko - kwaskowate, zebrane na działce moich rodziców.
Porzeczki są bardzo zdrowe, kontrolują poziom cukru i cholesterolu we krwi. Podobno łagodzą też bóle menstruacyjne.
czerwona porzeczka
(porzeczka czerwona)

SKŁADNIKI: (na 4 porcje)


  • 1 fioletowa galaretka + 1 szkl. gorącej wody + 1 szkl. zimnej wody
  • 1 puszka kremu kokosowego
  • (lub mleka) kokosowego
  • 4 łyżki nasion chia
  • 2 łyżki miodu
  • 200 g. śmietany kremówki 36%
  • 2 łyżki cukru pudru
  • czerwone porzeczki 250 g.


WYKONANIE: 



Subskrybuj za darmo kanał RITA creative, a będziesz na bieżąco z nowymi przepisami.

    1. Fioletową galaretkę rozpuszczamy w 1 szkl. gorącej wody, dobrze mieszamy i dolewamy jeszcze 1 szkl. zimnej wody. 






    2. Galaretkę przelewamy do szerokich szklanek ułożonych pod skosem na filiżankach i zostawiamy do stężenia. 



    3. Do miski wlewamy krem kokosowy (400 ml.) 

    4. Wsypujemy 4 łyżki nasion chia.
    chia

    nasiona szałwi hiszpańskiej

    5. Dodajemy 2 łyżki miodu

    6. dobrze i energicznie mieszamy

    7. Przelewamy mleko kokosowe z chia do szklanek ze stężałą galaretką i wstawiamy do lodówki na przynajmniej 3 godziny, żeby chia napęczniało.

    8. Śmietanę kremówkę 38% ubijamy dodając pod koniec miksowania 2 łyżki cukru pudru. Bitą śmietanę przekładamy do rękawa cukierniczego.

    9. Bitą śmietaną dekorujemy deser.

    10. Na górę posypujemy czerwonymi porzeczkami

    Z wielką radością dowiem się co sądzisz na temat tego przepisu. Proszę, napisz komentarz.
    A jeśli zrobisz ten, lub inny mój przepis, pochwal się zdjęciami. Z chęcią zobaczę Twoje kreacje na InstagramieFacebooku lub Pinterest. Oznacz tagiem #ritacreative to udostępnię Twój profil na moim story na Instagramie i facebooku.
    deser chia z porzeczkami

    Jeżeli interesuje Cię co się u mnie aktualnie dzieje, to serdecznie zapraszam  do oglądania moich vlogów na YouTube. W filmikach moich  pokazuję codzienność życia w Grecji, czyli możesz poznać mnie lepiej i zobaczyć Grecję z troszkę innej strony. Gorąco zachęcam do subskrybcji mojego kanału Grecki Świat Rity 


    ZNAJDŹ MNIE:
    🎬 Moje wypieki na YouTube - RITA creative
    🎬 Moje vlogi na YouTube - RITA vlog
    📷 Moje zdjęcia na Instagramie - rita__creative
    👫 Mój Fanpage na Facebooku: RITA creative
    👫 Moja Grupa KRTEATYWNE WYPIEKI
    📌 Moje inspiracje na Pinterest - RITA creative

    Komentarze