SPAGHETTI Z MIĘSEM MIELONYM

makaron z mięsem mielonym

Spaghetti z mięsem mielonym.


Gdy ponad 20 lat temu zamieszkałam w Grecji byłam młoda, gotować dobrze nie umiałam i nie lubiłam.
Miałam za sąsiadkę starą greczynkę Katerinę, która to wprowadziła mnie w tajniki greckiej kuchni. To ona pokazała mi, że gotowanie wcale nie musi być katorgą i przymusem pani domu, lecz może być dobrą zabawą i przy dodaniu odrobiny serca można wyczarować pyszne potrawy.
Z Kateriną już dawno kontaktu nie mam, nawet nie wiem gdzie teraz mieszka, ale jej przepisy i rady zostały w mojej głowie i sercu.
Dzisiaj pokarzę Wam jak zrobić spaghetti z mięsem mielonym według przepisu Kateriny.
Od 20 lat, raz w tygodniu, potrawa ta gości na mym stole.


SKŁADNIKI:
  • 250 g. makaronu spaghetti
  • 500 g. mięsa mielonego (wieprzowo - wołowego)
  • 1 cebula
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 1 zielona papryka
  • 1 duży pomidor
  • 1 szkl. przecieru pomidorowego
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • pieprz wg.uznania
  • 1 laska cynamonu (lub 1/4 łyżeczki mielonego)
  • 2 kulki ziela angielskiego
  • 1-2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 1 kostka bulionowa warzywna (opcjonalnie)
  • 100 g. parmezanu (lub innego twardego sera do posypania)

WYKONANIE:

1. Na patelni rozgrzewamy troszkę oliwy. Wrzucamy drobno pokrojoną cebulę i czosnek drobno pokrojony, podsmażamy. 

2. Dodajemy mięso mielone i smażymy aż odparuje woda.

3. Następnie dodajemy drobno pokrojoną zieloną paprykę, pomidora bez skórki drobno pokrojonego, 1 szkl. przecieru pomidorowego, sól cukier, pieprz, cynamon, ziele angielskie, zieloną pietruszkę, kostkę bulionową warzywną (ale tu uwaga, jeżeli potrawa jest wystarczająco słona to kostki już nie dodajemy). Mieszamy wszystkie składniki i dusimy pod przykryciem około 15 minut. 

4. Po tym czasie jeżeli nasza potrawa jest za rzadka, dusimy ją jeszcze przez chwilę ,ale bez pokrywki, żeby troszkę odparowała.

5. Do osolonej i wrzącej wody wrzucamy spaghetti i gotujemy tak jak to zaleca producent na opakowaniu.

6. Makaron odcedzamy i serwujemy nasze pyszne spaghetti z mięsem mielonym. Na górę posypujemy tartym parmezanem.

spaghetti-bolognese

Obserwuj RITA creative na  INSTAGRAMIE

Jeżeli interesuje Cię co się u mnie aktualnie dzieje, to serdecznie zapraszam  do oglądania moich vlogów na YouTube. W filmikach moich  pokazuję codzienność życia w Grecji, czyli możesz poznać mnie lepiej i zobaczyć Grecję z troszkę innej strony. Gorąco zachęcam do subskrybcji mojego kanału Grecki Świat Rity 


Kochani ❤ Moje wpisy na Blogu oraz filmy na YouTube udostępniam Wam za darmo. Wkładam w to dużo serca, pracy i energii. Chciałabym publikować dla Was treści lepszej jakości oraz częściej. I dlatego założyłam zrzutkę na nowy sprzęt do montażu. POMOŻECIE?
Szczegóły tu: Zrzutka dla Rity 
Za wszystkie wpłaty serdecznie dziękuję z całego serca ❤ 
Nawet jak nie wpłacicie na moją zrzutkę to przynajmniej prosiłabym o jej udostępnienie. To też jest pomoc i dużo znaczy.   Dobro powraca ❤ Dziękuję 😘

zrzutka dla rity

ZNAJDŹ MNIE:
🎬 Moje wypieki na YouTube - RITA creative
🎬 Moje vlogi na YouTube - RITA vlog
📷 Moje zdjęcia na Instagramie - rita__creative
👫 Mój Fanpage na Facebooku: RITA creative
👫 Moja Grupa KRTEATYWNE WYPIEKI
📌 Moje inspiracje na Pinterest - RITA creative

Komentarze