CIASTO BUDYNIOWE Z NEKTARYNKAMI 馃崙

Ciasto z budyniem i nektarynkami.

Wykonanie krok po kroku pokazane jest w filmiku. Serdecznie zapraszam do ogl膮dania.

Chcecie by膰 na bie偶膮co z  przepisami 

Subskrybujcie m贸j kana艂 na YouTube Rita creative. 
Kliknijcie TUTAJ.

Ostatnio by艂am na festynie wiejskim w Starej Ku藕ni (woj. opolskie) i mia艂am przyjemno艣膰 je艣膰 bardzo smaczny, tradycyjny, 艣l膮ski ko艂ocz z budyniem waniliowym.
Tak mi zasmakowa艂 .. mniamm ....pychotka.
To by艂o wi臋cej ni偶 pewne, 偶e go kiedy艣 sama zrobi臋 .
Przedwczoraj w艂asnie nasz艂a mnie ochota na ma艂e s艂odkie conieco.
M贸j plan by艂 jasny - zrobi膰 ko艂ocz 艣l膮ski z budyniem!
Ale c贸偶 to? Nie ma dro偶d偶y w domu?! A do sklepu kawa艂ek drogi, bo najbli偶szy jest w remoncie!....nie chce mi si臋 drepta膰, hmmm... Dobra zrobi臋 po swojemu... zamiast ciasta dro偶d偶owego zrobi臋 kruche.....
I tak, zamiast ko艂ocza 艣l膮skiego, zrobi艂am ca艂kiem co innego, czyli kruche ciasto z budyniem i nektarynkami.
SK艁ADNIKI:

Ciasto:
  • 馃崙 2 jajka
  • 馃崙 250 g mas艂a
  • 馃崙 3 szkl. m膮ki pszennej
  • 馃崙 1 szkl. cukru pudru
  • 馃崙 2 艂y偶eczki proszku do pieczenia
  • 馃崙 2 op. cukru waniliowego
Masa budyniowa:
  • 馃崙 1 litr mleka
  • 馃崙 1 艂y偶ka m膮ki ziemniaczanej
  • 馃崙 2 艂y偶ki cukru
  • 馃崙 2 budynie waniliowe
Dodatkowo:
  • 馃崙 3 nektarynki
  • 馃崙 mas艂o + bu艂ka tarta wysmarowania foremki
  • 馃崙 foremka o wymiarach 25 x 30 cm.
  • 馃崙 cukier puder do ozdoby
WYKONANIE:

馃崙 Ciasto kruche:
Do misy miksera wsypujemy 3 szkl. m膮ki pszennej, 1 szkl. cukru pudru, 2 opakowania cukru waniliowego, 2 艂y偶eczki proszku do pieczenia, 250 g. dobrze sch艂odzonego mas艂a i 2 jajka. Wszystkie sk艂adniki dobrze mieszamy r臋k膮 lub robotem. Wymieszane ciasto dzielimy na 2 cz臋艣ci, ka偶d膮 z nich owijamy foli膮 spo偶ywcz膮 i wstawiamy do lod贸wki na 30 min.
馃崙 Masa budyniowa:
Z 1 litra mleka odlewamy 1 szklank臋 mleka i rozpuszczamy w nim 2 budynie waniliowe, 2 艂y偶ki cukru i 1 艂y偶k臋 m膮ki ziemniaczanej. Wymieszane sk艂adniki wlewamy do reszty gotuj膮cego si臋 mleka. Gotujemy jeszcze chwilk臋 ci膮gle mieszaj膮c i 艣ci膮gamy z gazu.
馃崙 Foremk臋 o wymiarach 25 x 30 cm. smarujemy t艂uszczem i posypujemy bu艂k膮 tart膮.
馃崙 Jedn膮 cz臋艣膰 sch艂odzonego ciasta wyci膮gamy z lod贸wki i wyk艂adamy nim dno foremki, na to wylewamy mas臋 budyniow膮, oraz uk艂adamy obrane i pokrojone w kostk臋 nektarynki. Drug膮 cz臋艣膰 ciasta wyci膮gamy z lod贸wki, odrywamy kawa艂eczki lub trzemy na grubych oczkach tarki i uk艂adamy na owocach.
馃崙 Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy w funkcji g贸ra - d贸艂 z termoobiegiem w 160*C 45 minut.
馃崙 Wystudzone ciasto posypujemy cukrem pudrem.

Proponuj臋 Wam te偶 zobaczy膰 przepis na ciasto ,,skryta persymona'' lub jak jeste艣cie ciekawi innych fajnych przepis贸w na ciasta to zajrzyjcie TUTAJ.



Obserwuj RITA creative na  INSTAGRAMIE

Je偶eli interesuje Ci臋 co si臋 u mnie aktualnie dzieje, to serdecznie zapraszam  do ogl膮dania moich vlog贸w na YouTube. W filmikach moich  pokazuj臋 codzienno艣膰 偶ycia w Grecji, czyli mo偶esz pozna膰 mnie lepiej i zobaczy膰 Grecj臋 z troszk臋 innej strony. Gor膮co zach臋cam do subskrybcji mojego kana艂u Grecki 艢wiat Rity 


Kochani ❤ Moje wpisy na Blogu oraz filmy na YouTube udost臋pniam Wam za darmo. Wk艂adam w to du偶o serca, pracy i energii. Chcia艂abym publikowa膰 dla Was tre艣ci lepszej jako艣ci oraz cz臋艣ciej. I dlatego za艂o偶y艂am zrzutk臋 na nowy sprz臋t do monta偶u. POMO呕ECIE?
Szczeg贸艂y tu: Zrzutka dla Rity 
Za wszystkie wp艂aty serdecznie dzi臋kuj臋 z ca艂ego serca ❤ 
Nawet jak nie wp艂acicie na moj膮 zrzutk臋 to przynajmniej prosi艂abym o jej udost臋pnienie. To te偶 jest pomoc i du偶o znaczy.   Dobro powraca ❤ Dzi臋kuj臋 馃槝

zrzutka dla rity

ZNAJD殴 MNIE:
馃幀 Moje wypieki na YouTube - RITA creative
馃幀 Moje vlogi na YouTube - RITA vlog
馃摲 Moje zdj臋cia na Instagramie - rita__creative
馃懌 M贸j Fanpage na Facebooku: RITA creative
馃懌 Moja Grupa KRTEATYWNE WYPIEKI
馃搶 Moje inspiracje na Pinterest - RITA creative

Komentarze