BABKA MARMURKOWA


Klasyczna Babka Marmurkowa, to popularne ciasto nie tylko w Polsce, które charakteryzuje się efektownym wyglądem i wyjątkowym smakiem. Jest to biszkoptowa słodkość powstała z połączenia ciasta jasnego i ciasta ciemnego w jednym wypieku, co tworzy efekt marmuru. Idealnie sprawdzi się na różne okazje, takie jak urodziny, spotkania rodzinne, czy imprezy. Może być przyozdobiona cukrem pudrem, lukrem, lub płynną czekoladą. 





SKŁADNIKI:

Ciasto:
  • mąka samorosnąca* (500 gr)
  • cukier (400 gr )
  • cukier waniliowy 1 op. (8 gr) 
  • mleko (250 ml )
  • jajka (4 duże)
  • masło (250 gr )
  • gorzkie kakao (2 łyżki )

Dodatkowo:
  • masło do wysmarowania foremki
  • grysik do obsypania foremki
  • cukier puder do dekoracji

*Uwagi:
- Mąka samorosnąca to nic innego jak  gotowa już mąka z proszkiem do pieczenia. Zamiast mąki samorosnącej można dać zwykła mąkę pszenną tortową z 2 łyżeczkami proszku do pieczenia.
- Babkę można przyozdobić lukrem, cukrem pudrem, lub polewą czekoladową.

WYKONANIE:

Zobacz krok po kroku jak wykonać babkę marmurkową.


Kliknij w zdjęcie poniżej i zobacz przepisy na Ciasta Wielkanocne

ciasta na wielkanoc

Jeżeli interesuje Cię co się u mnie aktualnie dzieje, to zapraszam do oglądania moich vlogów na 
YouTube. W filmikach moich pokazuję codzienność życia w Grecji, czyli możesz poznać mnie lepiej i zobaczyć Grecję z troszkę innej strony. Zachęcam do subskrybcji mojego kanału Grecki Świat Rity


ZNAJDŹ MNIE:
🎬 Moje wypieki: RITA creative
🧿 Moje vlogi: Grecki Świat Rity 
📷 IG: rita__creative
👫 FB: RITA creative
👫 Grupa: Kreatywne Wypieki
📌 Pin: RITA creative
🎬 TikTok: rita.creative

Jeśli spodobał Ci się ten wpis i uważasz, że przepis jest wart uwagi, to udostępnij go w mediach społecznościowych. Dzięki!

Komentarze