SAŁATKA Z CUKINII NA ZIMĘ


Prosty przepis na sałatkę z cukinii na zimęSałatka ta idealnie pasuje do dań obiadowych i jako dodatek do grillowanych potraw. Jest ona łatwa w przygotowaniu a do tego niezwykle smaczna.
Ja osobiście uwielbiam cukinię pod każdą postacią :-) Cukinia lub też inaczej kabaczek jest warzywem niskokalorycznym, sprzyjającym przemianie materii.
Mój tata każdego roku robi sałatkę z cukinii, żeby mieć zapas na zimę.
Zdradził mi przepis, a ja zdradzę go Wam 😉

SAŁATKA Z CUKINI NA ZIMĘ


SKŁADNIKI:
  • 2,5 kg. cukinii
  • 0,5 kg. cebuli
  • 1 duża marchewka
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 łyżki soli


Zalewa:
  • 0,5 szkl. octu winnego
  • 0,5 szkl. wody
  • 0,5 szkl. cukru
  • 0,5 szkl. oleju (obojętnie jakiego)


WYKONANIE:
Cukinię zebrałam na działce rodziców.
sałatka z cukini
Cukinię myjemy, odcinamy końcówki i szatkujemy.
Do poszatkowanej cukinii dodajemy drobno pokrojoną cebulę, startą marchewkę, natkę pietruszki, czosnek drobno pokrojony i sól. Wszystkie składniki dobrze mieszamy.
Przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 3 godzinki żeby składniki się przeszły.

Zalewa: 
Do garnuszka wlewamy wodę, ocet winny, olej i cukier. Doprowadzamy do wrzenia (nie gotujemy) i odstawiamy do ostudzenia.
Ostudzoną zalewę wlewamy do poszatkowanej cukinii.
Przykrywamy szmatką i odstawiamy tym razem na 1 godzinkę.
Przekładamy sałatkę do słoiczków i pasteryzujemy 15 - 20 min. na małym ogniu.

Ostrożnie wyciągamy słoiczki z garnka, odwracamy do góry dnem i w takiej pozycji zostawiamy do ostudzenia.


Jeżeli interesuje Cię co się u mnie aktualnie dzieje, to serdecznie zapraszam do oglądania moich vlogów na YouTube. W filmikach moich pokazuję codzienność życia w Grecji, czyli możesz poznać mnie lepiej i zobaczyć Grecję z troszkę innej strony. 
Zachęcam do subskrybcji mojego kanału Grecki Świat Rity 


ZNAJDŹ MNIE:
🎬 Moje wypieki: RITA creative
🧿 Moje vlogi: Grecki Świat Rity 
📷 Instagram: rita__creative
👫 Fanpage: RITA creative
👫 Grupa: KRTEATYWNE WYPIEKI
📌 Pinterest: RITA creative
🎬 TikTok: rita.creative


Komentarze

  1. Anonimowy14/8/19

    Po jakim czasie są już smaczne i gotowe do jedzenia?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz